QR Kod je skraćenica engleskog izraza „Quick Response Code“ (kod za brzo raspoznavanje) i predstavlja vrstu dvodimenzionalnog bar koda koji u sebi može da sadrži veliku količinu informacija. Stvorila ga je japanska korporacija Denso Wave još davne 1994 godine zbog potreba obeležavanja delova u automobilskoj industriji. Medjutim, pojavom mobilnih telefona sa kamerom kao i zbog svoje funkcionalnosti i praktičnosti brzo je izašao iz okvira industrijskih standarda i počeo da nalazi primenu u svakodnevnom životu Japanaca. Danas maltene da ne postoji stanovnik te zemlje koji nije čuo za QR kodove koji su postali deo tamošnje kulture. Kada su veliki brendovi uočiili potencijal ove tehnologije i počeli da je primenjuju u marketinške svrhe, QR kodovi su počeli da se šire svetom. Međutim, tek kada je mobilni Internet postao opšte prihvaćena pojava a porast prodaje pametnih telefona da se beleži šestocifrenim ciframa QR kodovi izlaze iz okvira neprepoznatljivosti i teže ka postavljanju standarda u komunikaciji.
Osnovna svrha upotrebe QR koda
Ideja upotrebe QR koda je jednostavna i genijalna – koristeći aplikaciju u mobilnom telefonu korisnik skenira (fotografiše) QR kod i biva automatski odveden na stranicu koja je u tom QR kodu zapisana. Ova najosnovnija upotreba je ujedno i najvažnija jer spaja štampani medij (novine, bilbord, letak, vizit-karta…) sa multimedijalnim sadržajem i na taj način obogaćuje oba.
Međutim, to mu nipošto nije jedina primena: skeniranjem koda može se poslati predefinisani SMS, pročitati V-Card i dodati novi unos sa svim podacima u adresar mobilnog telefona, za početak su samo neke a razvojem tehnologija se otvaraju nove mogućnosti.
Koje sve načine primene omogućavaju QR kodovi, kako se generišu i šta je potrebno za njihovo čitanje, upoznaćemo vas na sledećim stranicama: